การตรวจสอบจานจ่าย ของเครื่อง 4A-FE
การตรวจสอบการสปาร์คของหัวเทียน
เครื่อง System test-1988-89 4A-F engine
(http://www.uppic.org/image-455F_55B1397F.gif) (http://www.uppic.org/share-455F_55B1397F.html)
เครื่อง 4A-FE Engine ปี 1990-1992
(http://www.uppic.org/image-5D82_55B1397F.gif) (http://www.uppic.org/share-5D82_55B1397F.html)
System test-1993-95 4A-FE and 7A-FE engines
(http://www.uppic.org/image-56DF_55B13A07.gif) (http://www.uppic.org/share-56DF_55B13A07.html)
4A-FE and 7A-FE Engines
1988-92 MODELS
1. Using a suitable ohmmeter, check the resistance between terminals G1 and G- and NE and G- of the signal generator
(http://www.uppic.org/image-FEC7_55B13A07.gif) (http://www.uppic.org/share-FEC7_55B13A07.html)
1993-95 MODELS
1. Using a suitable ohmmeter, check the resistance between terminals G+ and G-
and NE+ and NE- of the signal generator.
(http://www.uppic.org/image-A7AC_55B13A07.gif) (http://www.uppic.org/share-A7AC_55B13A07.html)
2. The signal generator (pick-up coil) resistance cold should be 185-275 ohms on G+ and G-; and 370-550 ohms cold on NE+ and NE-. Check the chart for reference. 3. If the resistance is not correct, replace the distributor housing. |
|
SIGNAL GENERATOR AIR GAP INSPECTION1. Remove the distributor cap.
2. Measure the gap between the signal rotor and the pick-up coil projection,
by using a non-ferrous feeler gauge (use paper, brass or plastic gauge).
(http://www.uppic.org/image-1994_55B13AFE.gif) (http://www.uppic.org/share-1994_55B13AFE.html)
(http://www.uppic.org/image-6160_55B13AFE.gif) (http://www.uppic.org/share-6160_55B13AFE.html)
(http://www.uppic.org/image-15F5_55B13AFE.gif) (http://www.uppic.org/share-15F5_55B13AFE.html)
(http://www.uppic.org/image-12B2_55B13AFE.gif) (http://www.uppic.org/share-12B2_55B13AFE.html)
3. The air gap should be 0.008-0.0016 in. (0.2-0.4mm).
4. If the air gap is not correct, replace the distributor housing.
ข้อมูลจานจ่ายของเครื่อง 5A-FE
มีขดลวด 2 ชุดพันรวมกันเป็นชุดเดียว ปลายสายเป็น เป็น NE+ และ NE- ไปเข้ากล่องอีซียู
- วัดความต้านทานไฟฟ้าได้ 420 โอห์ม
- ตั้งค่า 10VAC ใช้มือหมุนที่แกนจานจ่ายเข็มกระดิก พอให้สังเกตุได้
- ตั้งค่าที่ 0.25VDC เข็มกระดิกขึ้นลง เห็นได้ชัดเจน
วัดความต้านทานของคอล์ยจุดระเบิด
- ค.ต.ท. ขดลวดไฟแรงต่ำ ได้ประมาณ 1.3 โอห์ม
- ค.ต.ท. ขดลวดไฟแรงสูง ได้ประมาณ 13 กิโลโอห์ม
วัดการชาร์จและการคายประจุของ C ในจ่ายจ่าย
- ตั้งย่าน 100 K เข็มตีเต็มสเกลและค่อยตกลงมา ถือว่า ใช้ได้
(http://www.uppic.org/image-0BB8_55B13C0C.jpg) (http://www.uppic.org/share-0BB8_55B13C0C.html)
- สตาร์ทเครื่อง วัดระหว่างสาย NE+ กับ NE- โดยใช้มิเตอร์ย่าน 10VAC
จะเห็นเข็มกระดิกชัดเจน ประมาณ 0.5-1 โวลท์ แสดงว่า ขดลวด NE ดี
(http://www.uppic.org/image-8709_55B13C0C.jpg) (http://www.uppic.org/share-8709_55B13C0C.html)
DIY ใน pantip สอง กระทู้นี้ก็มีการตัดต่อครับ จากภาค 1 เป็นจานจ่ายแบบ 6 สาย แต่พอ กระทู้ภาค 2 ความคิดเห็นที่ 29 รูปนี้ ดันเป็น 4 เส้นสะนี่ แต่พอหลังๆก็กลับมาเป็น 6 เส้นอีก
แต่เป็นกระทู้ที่ให้ความรู้ดีมากๆเลยครับ
http://topicstock.pantip.com/ratchada/topicstock/2010/10/V9774860/V9774860.html (http://auto.thaimeboard.com/go.php?url=http://topicstock.pantip.com/ratchada/topicstock/2010/10/V9774860/V9774860.html) ภาค 1
http://topicstock.pantip.com/ratchada/topicstock/2010/10/V9775081/V9775081.html (http://auto.thaimeboard.com/go.php?url=http://topicstock.pantip.com/ratchada/topicstock/2010/10/V9775081/V9775081.html) ภาค 2
เกี่ยวกับ จานจ่าย แบบ มี 4 สาย กับรุ่นที่มี 6 สาย
(http://www.uppic.org/image-40DB_55B13F40.jpg) (http://www.uppic.org/share-40DB_55B13F40.html)
(http://www.uppic.org/image-2417_55B13F40.jpg) (http://www.uppic.org/share-2417_55B13F40.html)
และนี้คือตัวที่ทำให้ จานจ่าย แบบ 4 เส้นและ 6 เส้นต่างกันครับ จากข้อมูลในเวป จะอยู่ในเครื่อง ปี 93-96 (เริ่มมีแววเอาแบบ 4 สายมายำได้นะ น่าลองดูจัง เพราะสายที่เพิ่มเข้ามาเป็นไฟ + กับ - ที่เข้าตัวนี้)
(http://www.uppic.org/image-03BB_55B13F40.jpg) (http://www.uppic.org/share-03BB_55B13F40.html)
ข้อความ
This is a Ignition Control Module that fits the 1993 TOYOTA COROLLA DX - 5 door with the 4AFE engine. The Ignition Control Module is designed by TOYOTA to be part of the Ignition-Secondary Ignition. The Ignition Control Module has a position on the vehicle of General. The 1993 TOYOTA COROLLA Ignition Control Module is a factory made TOYOTA OEM part and it comes with a 12 month 12,000 mile warranty (parts only). Do not be fooled by an aftermarket TOYOTA COROLLA Ignition Control Module! Buy a factory TOYOTA part and receive peace of mind!
This factory part has a part number of 8962012440
แปลจาก google
นี้ เป็นโมดูลควบคุมการจุดระเบิดที่เหมาะกับปี 1993 TOYOTA COROLLA DX -- 5 ประตูด้วยเครื่องยนต์ 4AFEโมดูลควบคุมการจุดระเบิดได้รับการออกแบบโดยโตโยต้าจะเป็นส่วนหนึ่งของ การจุดระเบิดจุดระเบิดด้วยรองโมดูลควบคุมการจุดระเบิดก็จะมีตำแหน่งบนยาน พาหนะของทั่วไป ในปี 1993 โตโยต้า COROLLA โมดูลควบคุมการจุดระเบิดเป็นโรงงานโตโยต้าทำส่วน OEM และมันมาพร้อมกับการรับประกัน 12 เดือน 12,000 กิโลเมตร (บางส่วนเท่านั้น) ไม่หลงกลโดยโมดูล TOYOTA COROLLA หลังการขายควบคุมการจุดระเบิด! ซื้อโรงงานส่วนโตโยต้าและได้รับความสงบของจิตใจ!
ส่วนโรงงานแห่งนี้มีจำนวนเป็นส่วนหนึ่งของ 8962012440
http://www.villagetoyotaparts.com/products/TOYOTA/COROLLA/IGNITER-ASSY/2414176/8962012440.html (http://auto.thaimeboard.com/go.php?url=http://www.villagetoyotaparts.com/products/TOYOTA/COROLLA/IGNITER-ASSY/2414176/8962012440.html)
Igniter assy.
This fits your TOYOTA Corolla.
Stock Code 8962012440
Fitment Notes IGNITER ASSY
List Price $ 389.00
Your Price $ 313.39 You save $ 75.61 (19%)
Installation Instructions N/A
Additional Notes
Alternate Stock Code
Categories Electrical Group; Tool/Engine/Fuel Grp
Assemblies DISTRIBUTOR; SWITCH & RELAY
Manufacturer Toyota
(http://www.uppic.org/image-3561_55B13F9F.jpg) (http://www.uppic.org/share-3561_55B13F9F.html)
(http://www.uppic.org/image-ADD1_55B13F9F.jpg) (http://www.uppic.org/share-ADD1_55B13F9F.html)
เพิ่มเติมรูปภาพ จากร้านที่ขายอะไหล่ชุดจานจ่ายเครื่อง 4A-FE และ 5A-FE
รูปภาพจานจ่าย 5A-FE แบบ 4 สาย
(http://www.uppic.org/image-F58C_55B14017.jpg) (http://www.uppic.org/share-F58C_55B14017.html)
(http://www.uppic.org/image-13FE_55B14017.jpg) (http://www.uppic.org/share-13FE_55B14017.html)
(http://www.uppic.org/image-11C9_55B14017.jpg) (http://www.uppic.org/share-11C9_55B14017.html)
(http://www.uppic.org/image-AD5B_55B14017.jpg) (http://www.uppic.org/share-AD5B_55B14017.html)
(http://www.uppic.org/image-424D_55B14017.jpg) (http://www.uppic.org/share-424D_55B14017.html)
(http://www.uppic.org/image-70F2_55B14062.jpg) (http://www.uppic.org/share-70F2_55B14062.html)